دو اشتباه های رایج در مدیریت زمان که نباید مرتکب شوید

اشتباه های رایج در مدیریت زمان که نباید مرتکب شوید

در این مقاله به اشتباهات رایج در مدیریت زمان و روش ها و توصیه های موجود برای غلبه بر آنها ... اگر در لیست خود پروژه های بزرگی دارید، آنها را به کارها و مراحل عملی و خاص ...


نداشتن فهرستی از کارهای پیشِ رو

آیا تا به حال، از این دست جملات استرس‌زا به خودتان گفته‌اید؟ «حس می‌کنم بخش مهمی از کار رو فراموش کردم؟» اگر جواب‌تان مثبت است، پس احتمالا از فهرست کارهای پیش رو استفاه نمی‌کنید تا به کمک آن هیچ چیزی را از قلم نیندازید. اما اگر از فهرست کارهای پیش رو استفاده می‌کنید و باز هم نگران فراموش کردن کاری هستید، پس از چنین فهرستی، درست استفاده‌ نمی‌کنید!


ترفند استفاد‌ه‌ی بهینه از فهرست‌ کارهای پیش رو در اولویت بندی آن نهفته است. بسیاری از افراد از سیستم کدگذاری حرفی یا عددی استفاده می‌کنند و طبق آن کد A یا شماره‌ی ۱ را به بالاترین اولویت می‌دهند و به این ترتیب اولویت‌ها را درجه‌بندی می‌کنند.


اگر روی پروژه‌های بزرگ کار می‌کنید، چنانچه مراقب نباشید، ثبت فهرست کارهای پیش رو می‌تواند مبهم و بی‌نتیجه از کار درآید. برای مثال، ممکن است نوشته باشید: «رسیدگی به پیشنهاد بودجه». اما این رسیدگی مستلزم چه چیزهایی است؟ مشخص نکردن ملزومات یک کار ممکن است سبب به تعویق افتادن آن کار یا فراموش کردن قسمت‌های مهمی از آن شود. پس، حتما کارها یا پروژه‌های بزرگ را به قسمت‌های مشخص و قابل‌اجرا تقسیم کنید تا هیچ جزءِ مهمی از کار را فراموش نکنید.


هنگام کار هم‌زمان روی پروژه‌های زیاد و بزرگ، می‌توانید برای مدیریت کارها از برنامه‌های عملیاتی هم استفاده کنید. برنامه‌های عملیاتی، نسخه‌های صنعتی‌شده‌ی فهرست کارهای پیش رو هستند.


تعیین نکردن اهداف شخصی

می‌دانید شش ماه آینده می‌خواهید چه جایگاهی داشته باشید؟ یک سال یا حتی ده سال آینده چطور؟ اگر نمی‌دانید، پس وقت آن رسیده است که اهداف شخصی‌ خودتان را معین کنید!


تغییر و تعیین اهداف شخصی در مدیریت زمان‌، یک امر ضروری است، زیرا اهداف به شما مقصد و چشم‌انداز می‌دهند تا همسو با آنها کار کنید. وقتی هدف را بشناسید، می‌توانید اولویت‌ها، زمان و منابع را برای رسیدن به آن هدف، مدیریت کنید. کمک دیگری که اهداف به شما می‌کنند این است که می‌توانید تصمیم بگیرید کدام کارها ارزش صرف وقت دارند و کدام کارها شما را از هدف اصلی دور می‌کنند.



موانع مدیریت زمان و راه حل های استفاده بهینه تر از زمان / زمان

به جای پرداختن به روشهای مدیریت زمان ، می خواهم در مورد رایج ترین مشکلاتی را که ... رایج ترین تصور اشتباه آن است که پرمشغله بودن نوعی استفاده مفید ازوقت است.


مدیریت زمان چیست و تکنیکهای آن کدام است؟

مدیریت زمان یا Time Management، یکی از دغدغه های مهم بسیاری از ماست. .... قالب چند فایل صوتی، برخی از اشتباهات رایج در مدیریت زمان را توضیح داده و تبیین کرده ...


اشتباهات رایج در مدیریت زمان؛ قسمت اول

Jun 5, 2016 - در این مطلب، 10 اشتباه رایج در مدیریت زمان را بررسی و استراتژی ها و نکاتی که ... اگر پروژه بزرگی در فهرستتان دارید و به جزئیات و داده های آن توجه ...


اشتباهات رایج در مدیریت زمان؛ قسمت سوم

اشتباهات رایج در مدیریت زمان؛ قسمت سوم. 30 خرداد 1395 آیدا آذرنیا اصول ... دوره های مجازی مرتبط با مهارت فردی و اصول مدیریت در سایت هم آموز: - اصول مکاتبات اداری.


ده اشتباه رایج در مدیریت زمان - فیلم آموزشی مدیریت زمان

ده اشتباه رایج در مدیریت زمان – فیلم آموزشی مدیریت زمان. ۲۷ تیر ۱۳۹۵ محمد حمیدی امینفیلم های آموزشی, مهارت های مدیریت

/ 0 نظر / 72 بازدید